Thursday 20 May 2010

Kalori Nasi Beriyani


Nasi beriyani mmg sedap..tp bg org yg diet..sgt tidak sesuai untuk mkn nasi beriyani kerana kandungan kalorinya adalah sgt tinggi..nak2 nasi beriyani kambing....(meleleh air liur walaupaon xmkn kambing..knape? sbb kambing xmandi...so ayam mandi rr tue..hehehe)...ok nasi beriyani kambing 587kcal...biasa klo mkn nasi beriyani mesti ngn air sirap (cm kt umah org kahwin kn??)..air sirap same dengan 140 kalori...isk2 so pastikan after dh mkn nasi beriyani..jgn melantak makanan laen yg berkalori tinggi seperti pizza, kfc etc klo xmo gemok yerk...


Nasi beriyani ayam laks 880 kcal..wow knape kalori ayam ngn kambing jauh beza..itu aku xtau ..maybe ayam mandi kot...kambing kn takut air..embekk..embekkkkkk.....sebenarnyer fav aku adalah nasi beriyani ayam..tp xmo ayam rempah beriyani tue..nak ayam sambal...perghhhh kecur air liurrr...


Dipendekkn ceriter..td ade r majlis pesaraan kt opis..so sebagai stuff bru..kenala take part dlm menda2 cmnie...menu dier nasi beriyani..isk2..rusak diet jm5 aku..so pg aku minum jm5 bru 70kcal aku amik....n aku pastikn xmkn ape2 before majlis tue.....time majlis tue berlangsung..nafsu nk mkn nasi beriyani mmg xderk..walaupon aku nie klo mkn2 percuma nie mmg akan stok melantak xigt org belakang.....


Walaupon diet, aku kena la amik skit kalori time lunch kn..krg xamik pengsan laks kn..so klo sebelum nie dh seminggu lebey aku melantak sandwich n xmkn nasi...sekali sekala aku kenala manja kn perut nie walaupon selera dh xderk......so aku amik nasi beriyani tue skit sgt...xsmpi 1 senduk, ayam potion yg paling kecik..n daging 2 ketul (alamak daging xelok mkn yerk..sbb daging merah susah dicerna....)....


Pastu desserts laks amik tiga sudu bubur kacang hijau..n anggaran kasar aku..kalori yg aku amik still bwh 1000....xper mlm krg aku mkn epal ijau jerkkk after mkn nasi beriyani nie kenyang perut nie sampi ke tekak..huhuuh..rse kenyang smpi mlm nie..klo dulu rase xcukup ngn mkn nasi beriyani jerk..mesti nk mkn menda laen gaks..isk2.......sok start balek lunch mkn roti 2 keping + tuna in water ckit + salad + tomato....aku mmg diet giler2..ye rr dh beli jm5 mahal2..xkn nak sia2 kan laksss....ye xsbr nk kurusss....

2 comments:

Unknown said...

aku dah pandai makan kambing..yum yum muni...aku pun mau kurus jugak...tggu testimoni ko dulu..cepat2 trun kg..heheh

CIKUNI said...

orite leha...aku dh turun 5 kg tau.......best leha sbb penurunan cpt rr..tp ader jerk org laen yg turun lg byk dr aku..huhuhuh