Friday 14 May 2010

Kalori Mihun Tom Yam


Dh 4 ari xmkn Nasi n mkn sandwich jerk so rini nak balas dendam aku pon manusia biasa gaks..tp mkn mihun jerkla...tmpt tuk balas dendam adalah di pak hailam kopitiam..td dh search status halal dier kt laman web http://www.halaljakim.gov.my/directory/index.php?lang=

so ader sijil halal erk..bru rr yakin...mula2 igt nk mkn kt oldtown tp check xdela plaks name kedai dier dlm senarai halal..so xtau rrr halal ke x...ermm diragui yerk....tp korg tulun rr checkkn aku takut aku salah taip ke...


Smpi jerk order mihun tom yam..ye kalori tom yam dlm 400 kcal n mihun dlm 200kcal..so total 600kcal...ikutkan arinie aku bru amik 670kcal..so ptg nie mkn epal..epal dlm 60kcal jerk..so total rini kurang dr 800kcal aku amik...jumlah kalori yg diperlukan aku cume 1600kcal jerk coz aku keje dlm opis..duduk jerk xde aktiviti selain menaip..n hadaP KOMP..


Td mkn pon setengah jerk dh kenyang..wah betapa effektif nyer JM5 nie..klo dulu aku mesti mkn smpi abes coz xkenyang..now mkn ckit dh kenyang...sekrang ni pon masih rase kenyang smpi ke tekak....at least dgn bantuan jm5 nie..xde rr aku dok melantak jerk cmdulu..mkn nak byk jerk..besok kalo dh sakit bru tau..oh ya..bru seminggu amik jm5 dh kurang 2 kilo...gumbiranyer..dulu sebulan nk turun 1 kilo pon payah..uhuhhuhu

No comments: