Monday 28 June 2010

Serik Makan Kt Hotel

Last week, anis ajak aku mkn kt Hotel yang xharus dinamakan bagi menggantikan peserta kursus nyer portion lunch yg xhadir..eceh giler rapat ngn org kuat HRD dpt makan free...Dipendek kn cerita yg sedia pendek nie..aku ngn excited g rr ngn kwn aku tue g hotel yg xharus dinamakn tepat pd kol 1 pm dengan berjalan kaki dengan harapan jalan kaki dpt bakar kalori sebanyak mungkin sblm mencekek walaupon hotel tue dekat jerk ngn opis...fuhhhh
Then smpi terus amik nasi ckit n udang byk...pas tue mkn lg udang yang distim ngn kupang..pastu mkn ais kacang..then mkn laks cheese cake, cream cake n coklat cake..last skali amik eskrim...nmpk cm byk padehal sume yg aku mkn tue xabes pon...ais kacang aku minum 4 sudu jerk...cake amik half n eskrim satu scoop jerk...dan udang cume xabes sekor.....
Fuh kenyang smpi ke tekak..then balek dgn berjalan kaki dengan harapan mknan td terbakar..padehal jalan xsmpi 5 minit....Balek umah...sakit dada..aku mmg kalo mkn banyak sakit dada..bkn set in my mind erk..sblm i find out...dh mmg tiap kali mkn byk sakit dada..aper tu pedih ulu hati.....
Tibe rase cm nak muntah..cpt2 rr aku muntah..3 kali kot muntah..abes kluar mknan td...ceh sia2 jerk mkn byk..dh kluar balek...pastu demam naseb baek esoknyer dh ok n ley terus keje...
Tibe opis terus timbang..wow reduce 1 kg...baru aku fhm perasaan org yg Bulimia nie..patut rr dok muntahkan balek makanan lg cpt turun rupenyer (AWAS Bulimia Adalah Diet Yg Boleh membawa MAUT)....
Bile bgtau parents..parents xkasi dh mkn kt hotel kol xtau source dier halal ke x..sbb kt mesia nie xsemua hotel ader sijil Halal..sume liat nak apply sijil halal tue...ermm...tp aku pasan yg diri sendiri nie biler makan makanan xbersih nie mmg perut aku cpt muntahkan balek...last ritue mkn kt Johnny's balek terus muntah pastue dh xmo mkn lg kt johnnys...something goes wrong somewhere..daa

No comments: